ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

Οι ειδικοί του THERAPY ACT αντιλαμβανόμενοι ότι οι αποφάσεις για την έναρξη, διατήρηση και παύση της θεραπείας έχει κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις τόσο σε προσωπικό, ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδα κρατικής πρόνοιας και ασφαλιστικών παροχών υγείας κρίνουν απαραίτητο να καταφεύγουν σε αντικειμενικούς τρόπους τεκμηρίωσης των εκάστοτε δυσκολιών των παιδιών.

Ορισμένα από τα διαγνωστικά εργαλεία που χρησιμοποιούν οι ειδικοί μας είναι:

 

Α ΤΕΣΤ Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας


Το Therapy Act διαθέτει την πιστοποίηση και τη δυνατότητα να παρέχει σε όλα τα παιδιά ηλικίας 5 – 6 ετών, τα οποία θα πάνε την επόμενη χρονιά στην Α΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου , το επίσημα αναγνωρισμένο Α΄ ΤΕΣΤ, το οποίο είναι ένα απλό, ευχάριστο και σύντομο Προληπτικό Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας.

Ελέγχει κατά πόσο το παιδί έχει τις απαραίτητες ικανότητες και την ωριμότητα που χρειάζεται για να παρακολουθήσει με επιτυχία και χωρίς δυσκολίες το Δημοτικό σχολείο.

a_test

 

Είναι το παιδί έτοιμο να πάει στην Α΄ Δημοτικού;

.
Σημαντικό το ερώτημα, αν ρίξουμε μια ματιά στις περιπέτειες που βιώνουν τα ανέτοιμα παιδιά: χαμηλή αυτοπεποίθηση, αρνητική στάση απέναντι στο σχολείο και τη μάθηση γενικότερα, διαταραχές στη συμπεριφορά είναι μερικά μόνο από τα συμπτώματα.

Την απάντηση λοιπόν στην ανάγκη να ελεγχθεί η σχολική ετοιμότητα του παιδιού δίνει το Α’ ΤΕΣΤ, το πρώτο ελληνικό τεστ ανίχνευσης της σχολικής ετοιμότητας που δημιουργήθηκε από τον κ. Στέλιο Μαντούδη, αναπτυξιακό εργοθεραπευτή και την κ. Λωρέττα Θωμαΐδου, επίκουρης καθηγήτριας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, τα τελευταία πέντε χρόνια.

Είναι ένα απλό, εύχρηστο και σύντομο προληπτικό τεστ που απευθύνεται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης και απαντά αντικειμενικά στο ερώτημα: είναι έτοιμα να ξεκινήσουν το σχολείο;
Αυτό που κάνει το Α’ ΤΕΣΤ είναι να ελέγχει τη Σχολική Ετοιμότητα, δηλαδή τις πρακτικές και λεκτικές ικανότητες του παιδιού που είναι αναγκαίες για την επιτυχή φοίτηση του στο σχολείο, όπως είναι οι ικανότητες ανάγνωσης, γραφής, κρίσεως, πρώιμης αφαιρετικής–μαθηματικής σκέψης, γενικών γνώσεων.

Επιπλέον ελέγχει και 2 ακόμη παράγοντες την Υπερκινητικότητα / Συγκέντρωση Προσοχής και τη Συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού δηλαδή, την ικανότητά του να συνεργάζεται και να προβάλει τις δυνατότητές του.

Tο εν λόγω τεστ δε μετράει το IQ, ούτε την ευφυΐα και δεν καταλήγει σε κάποια διάγνωση.

Τα τεστ σχολικής ετοιμότητας είναι πολύ διαδεδομένα σε χώρες του εξωτερικού. Το Α’ ΤΕΣΤ είναι όμως προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα. Σταθμίστηκε εξολοκλήρου σε ελληνικό πληθυσμό, σε δείγμα 2.000 παιδιών (5-6 χρόνων) που παρακολουθούσαν 50 δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία της Αθήνας.

Το σημαντικό πλεονέκτημά του είναι ότι αξιολογεί επιπλέον την Υπερκινητικότητα, το επίπεδο Συγκέντρωσης του παιδιού καθώς και την Συναισθηματική του ωριμότητα. Η βαθμολόγησή του γίνεται αυτόματα και αποκλειστικά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Με αυτό τον τρόπο μειώνεται σε σημαντικό βαθμό το υποκειμενικό στοιχείο του εξεταστή.

Η δοκιμασία χορηγείται αποκλειστικά από τους Εξουσιοδοτημένους Συνεργάτες του Α’ ΤΕΣΤ(www.atest.gr/synergates.htm) οι οποίοι έχουν ειδικά εκπαιδευτεί στον τρόπο χορήγησής του. Αυτό είναι ένας επιπλέον παράγοντας που συμβάλλει στην αντικειμενική αξιολόγηση του παιδιού.

Αν το παιδί περάσει το Α’ ΤΕΣΤ , αυτό σημαίνει ότι διαθέτει τις προϋποθέσεις εκείνες που είναι αναγκαίες για να φοιτήσει στο σχολείο. Αν όχι, τότε θα πρέπει να ακολουθήσει Λεπτομερής Αναπτυξιακός Έλεγχος, που θα δώσει φως στα πιθανά προβλήματα του παιδιού και θα διευκρινίσει τις δυσκολίες του.

Σε περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει ήπιες δυσκολίες σε κάποιους τομείς (οριακές ικανότητες), τότε ο Εξουσιοδοτημένος Συνεργάτης του Α’ ΤΕΣΤ δίνει τις κατάλληλες οδηγίες στους γονείς για την έγκαιρη αποκατάστασή τους πριν το παιδί αρχίσει το σχολείο. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα σε παιδιά που εμφανίζουν μικρές «ανωριμότητες» να τις διορθώσουν έγκαιρα πριν αυτές εξελιχθούν αργότερα στις μεγαλύτερες τάξεις σε Μαθησιακές Δυσκολίες.

 

Τεστ προσωπικότητας 16PF


Το ερωτηματολόγιο 16PF® αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως ένα από τα σημαντικότερα επιστημονικά ερωτηματολόγια για την μέτρηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας και αποτελεί μέρος των επισήμων διαδικασιών αναγνώρισης προσωπικών και χρησιμοποιείται στην αξιολόγηση & επιλογή προσωπικού, στον επαγγελματικό προσανατολισμό, στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας και στη γενική συμβουλευτική προσώπων και ζευγαριών (Ινστιτούτο Ανάλυσης της προσωπικότητας και των Ικανοτήτων).

Πώς Αντιλαμβάνομαι Τον Εαυτό Μου – ΠΑΤΕΜ


Το Πώς Αντιλαμβάνομαι Τον Εαυτό Μου – ΠΑΤΕΜ είναι ψυχομετρικά εργαλεία για την αξιολόγηση της αυτοεκτίμησης και των αυτοαντιλήψεων παιδιών σε επιμέρους τομείς της ζωής τους όπως:

.
|  Σχολική ικανότητα

|  Σχέσεις με τους συνομήλικους

|  Σωματική ικανότητα

|  Σχέσεις με τη μητέρα

|  Αθλητική ικανότητα

|  Φυσική ικανότητα

|  Διαγωγή – συμπεριφορά

|  Σχέσεις με το άλλο φύλλο

 

Ελληνική κλίμακα αξιολόγησης της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας


H Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ-IV είναι ένα πολύτιμο εργαλείο έγκαιρου και έγκυρου εντοπισμού της διαταραχής. Eπιτρέπει τον εντοπισμό των παιδιών που είναι πιθανό να εμφανίζουν τη διαταραχή.