ΟΜΑΔΕΣ

 


ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ

Ο ρόλος του γονιού είναι ο πιο διαδεδομένος ρόλος που αναλαμβάνει ο σύγχρονος άνθρωπος. Όλοι γνωρίζουμε πως δεν είναι και ο πιο εύκολος ρόλος. Απαιτεί υπομονή, ωριμότητα, επιμονή, αγάπη και τεράστια ψυχική ηρεμία για να δημιουργήσεις και πολύ περισσότερο για να μεγαλώσεις ένα παιδί.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους γονείς, μέσα σε αυτή την αβέβαιη και ασταθή εποχή που ζούμε, να προσφέρουν στα παιδιά ένα σταθερό και υγιές περιβάλλον, προωθώντας τη σωστή ανάπτυξη τους.

1

Τι είναι η Σχολή Γονέων;

Η σχολή γονέων, αποτελείται από γονείς παιδιών ή/και μελλοντικούς γονείς, με ή χωρίς εκπαιδευτικές και ειδικές ανάγκες. Είναι ένας χώρος συνάντησης στον οποίο οι συμμετέχοντες μαθαίνουν πρακτικά θέματα εξελεγκτικής ψυχολογίας για να μπορούν να αναγνωρίζουν πότε υπάρχει πρόβλημα με την ανάπτυξη του παιδιού τους αλλά και πώς να αντιμετωπίζουν διάφορες συμπεριφορές αυτών.

Σκοπός

Σκοπός της Σχολής Γονέων είναι η στήριξη του δοκιμαζόμενου θεσμού της οικογένειας, η οποία αποτελεί μοναδικό χώρο σταθερότητας και ασφάλειας, η προστασία και προαγωγή της ψυχικής υγείας των μελών της οικογένειας, η ενημέρωση των γονέων για θέματα που απασχολούν τους ίδιους και τα παιδιά τους καθώς και η διαχείριση των δικών τους συναισθημάτων όπως το άγχος και η διάθεσή τους. Η Σχολή γονέων στοχεύει κυρίως στην πρόληψη αλλά και στην αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων.

Θεματολογία

Τα θέματα που θα συζητηθούν στις συναντήσεις αφορούν όλες της ηλικιακές ομάδες των παιδιών. Υπάρχει ενδεικτική θεματολογία, ωστόσο κάθε συνάντηση μπορεί να γίνει χώρος συζήτησης και σχολιασμού οποιουδήποτε θέματος επιθυμεί να συζητήσει ο κάθε γονέας, πράγμα που δίνει στην ομάδα τη δυνατότητα ευελιξίας:

|  Επικοινωνία στην οικογένεια

|  Μαθαίνω να ακούω. Η σημασία της ενεργητικής ακρόασης

|  Οι ανάγκες των παιδιών μας

|  Οι ανάγκες μας ως γονείς

|  Η σημασία της αυτοεκτίμησης στην ανάπτυξη των παιδιών μας/όρια/τιμωρία

|  Τα συναισθήματα μας και η έκφραση τους μέσα στην οικογένεια

|  Μυστικά και ψέματα. Πως να χτίσουμε σχέση εμπιστοσύνης

|  Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο.

|  Επιθετικότητα στο σχολείο.

|  Οι εξετάσεις.

|  Το παιχνίδι.

|  Αίτια δημιουργίας προβλημάτων

|  Μορφές αποκλίνουσας συμπεριφοράς

|  Χαρακτηριστικά παιδιών με ειδικές ανάγκες

|  Η λειτουργία της οικογένειας με παιδί με ειδικές ανάγκες

 


ΟΜΑΔΑ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ

Τα τελευταία χρόνια ζούμε όλοι μια δύσκολη πραγματικότητα. Η κρίση, όχι μόνο οικονομική πλέον, έχει επιφέρει με τη σειρά της κρίση στον θεσμό της οικογένειας, του ζευγαριού, αλλά και σε κάθε είδος σχέσης. Οι γονείς κυρίως, είναι αυτοί που πλήττονται περισσότερο από την κρίση αφού καλούνται να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές δυσκολίες, να καλύψουν τις ανάγκες του νοικοκυριού αλλά και αυτές των παιδιών τους. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η εμφάνιση άγχους στους γονείς, το οποίο τα παιδιά αντιλαμβάνονται με διάφορους τρόπους.

Children having picnic

Το άγχος είναι μια ανησυχία γύρω από ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένα άτομο ή προσδοκά ότι θα προκύψει. Συνοδεύεται από διέγερση, δυσκολία συγκέντρωσης, εύκολη κόπωση, νευρικότητα και ευερεθιστότητα. Συνήθως τα αντιλαμβανόμαστε όλα αυτά, δύσκολα όμως κάποιος συνειδητοποιεί ότι προκαλούνται από την ύπαρξη άγχους στον οργανισμό του.

Μέσα στις ομάδες χαλάρωσης θα μάθουμε τι είναι το άγχος, πώς να το αναγνωρίζουμε και πως μπορούμε να το διαχειριστούμε με τον σωστό τρόπο. Σε κάθε συνάντηση οι συμμετέχοντες θα μάθουν με βιωματικό τρόπο να αποβάλλουν το άγχος, με τη συνοδεία μουσικής και τη χρήση της νοερής απεικόνισης. Οι ομάδες χαλάρωσης απευθύνονται σε γονείς παιδιών αλλά και στον καθένα από εμάς που θέλει να μάθει να διαχειρίζεται και να αποβάλλει το άγχος της καθημερινότητας.
Ένα μαγικό, μουσικό ταξίδι για όλους…


ΟΜΑΔΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

omada-kallitexnikon-drasthriothton-therapy-act
Κατασκευές και χειροτεχνίες με τη χρήση ποικίλων υλικών όπως πλαστελίνη, πηλό, χαρτόνια και υφάσματα με διαφορετικές υφές και αντικείμενα καθημερινής χρήσης (κουτάκια, ζυμαρικά) που ως στόχο έχουν:

  • δημιουργική έκφραση των συναισθημάτων
  • τόνωση της αυτοπεποίθησης
  • βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργασία με ενήλικες και συνομήλικα παιδιά, οριοθέτηση της συμπεριφοράς, σεβασμός και τήρηση κανόνων ομάδας)
  • ανάπτυξη κινητικών ικανοτήτων  (οπτικοκινητικός συντονισμός, λεπτή κινητικότητα)

 


ΟΜΑΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

Οι ομάδες κοινωνικοποίησης βοηθούν τα παιδιά να διερευνήσουν και να εξωτερικεύσουν τις μεταξύ τους σχέσεις.

Τα παιδιά επικοινωνούν μεταξύ τους λεκτικά ή μη, μέσω αντικειμένων όπως ο πηλός, τα ζώα, οι κούκλες, άλλα και μέσω δραστηριοτήτων όπως η ζωγραφική,οι χειροτεχνίες, τα παιχνίδια ρόλων, η μουσική, το θέατρο,ο χορός κ.ά.

Μέσα στις ομάδες τα παιδιά αποκτούν ενδιαφέροντα και ιδέες, μαθαίνουν αποδεκτούς τρόπους να επιλύουν τις συγκρούσεις τους και υιοθετούν θετικές κοινωνικές δεξιότητες. Η ομάδα ενθαρρύνει την γνωστική, συναισθηματική και ψυχοκινητική δράση του παιδιού προβάλλοντας ιδιαίτερα τα συναισθήματα.

Προάγει την αυτογνωσία, την αίσθηση της αλληλεξάρτησης, της συνεργασίας και της συλλογικότητας.

Προτρέπει την έρευνα, την ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας.